Diğer Özellikler
Anima Power & Soulbinding
Her ruhun “anima” adı verilen bir öz barındırdığını ve bu özün Shadowlands’i besleyen kaynak olduğunu açıklamıştım. Karakterlerimiz de Shadowlands maceraları boyunca çeşitli yollardan anima toplayacak ve bunu “Soulbinding” denen bir sistem üzerinden harcayacaklar. Anima toplamanın artifact power veya azerite power benzeri oldukça yorucu ve “grind” odaklı bir sistem olarak tasarlanmadığının altını çizseler de neye benzeyeceğini hep beraber göreceğiz. (Ayrıca World Quest 2.0 diye adlandırdıkları yeni bir WQ sistemi üzerinde çalıştıklarından bahsettiler AP farm yok derken; onu da araya sıkıştırmak istedim. -Can)
Peki nedir bu Soulbinding? Seçtiğiniz Covenant içerisinde özel birtakım karakterler olacak. Bu karakterleri kendinize bağlayarak harcayacağınız anima miktarına ve kurduğunuz dostluk seviyesine göre çeşitli artılar kazanacaksınız. Örneğin Venthyr tarafında bulunan Theotar isimli karakter ile soulbind yaparsanız can yüzdesi sizinkinden düşük karakterlere karşı “critical strike” şansınız %5 artmış olacak. Ayrıca yetenek ağacını andıran bir sistem de bu karakterlerde bulunacak; hatta “Conduit” olarak isimlendirilen ancak henüz tam olarak detayları açıklanmamış bir özellikle birlikte bu ağaçtaki bazı yetenekleri dilediğimiz şekilde değiştirebileceğiz.
Dungeons & Raid
Yeni bir genişleme paketi gelir de çok sevgili zindanlarımız olmaz mı?
Shadowlands beraberinde 8 dungeon ve 1 raid ile birlikte geliyor. Bunlar arasından 4 dungeon, seviye atlamaya çalışırken girebileceğimiz mekanlarken diğer 4 tanesi ise son seviyede açılacak yerler olarak tasarlanmış. Bir tanesinin Bwonsamdi ile bağlantılı olduğunu söylemeden geçmeyeyim… çünkü Bwonsamdi <3
Ara seviyedekiler
The Necrotic Wake
Plaguefall
Mists of Tirna Scithe
Halls of Atonement
Son seviyedekiler
Spires of Ascension
Theater of Pain
The Other Side (Bwonsamdi!!!)
Sanguine Depths
İlk Raid
Castle Nathria (Revendreth bölgesinde bulunuyor – 10 boss)
(Bu raid’de çok tatlı bir Castlevania havası olduğunu da belirtmeden geçemeyeceğim. -Can)
Geri dönecek sınıf yetenekleri & özellikleri
Daha önce kaldırılan, sınıfınızdaki tek bir uzmanlığa (spec) verilen veya yetenek ağacına sıkıştırılan birtakım özelliklerin geri döneceği açıklaması, haklı sebeplerden ötürü izleyicilerin heyecanlı alkışlarıyla karşılandı.
Şu ana kadar hangi yeteneklerde karar kıldıklarını görmek için buraya tıklayarak ilgili WoWhead sayfasına ulaşabilirsiniz.
Professions
“Crafting Profession” kasanları sevindiren bir haber vermeyi de ihmal etmediler. Siz de benim gibiyseniz istediğiniz stat’lara sahip eşya yaratayım derken 12893721 tane yapıp sinirden tırnaklarınızı yiyor olabilirsiniz. (Tırnaklarımı yemiyorum ama… evet. -Can) Bunun önüne geçmek için bir eşya üretirken içerisine dilediğimiz stat’lara sahip cevherler (gem) yerleştirebileceğimiz, böylece anlamsızca materyal harcamaktan kurtulabileceğimiz bir sistem üzerinde çalıştıklarını duymak şahsen beni çok memnun etti.
Mythic Sandığı
Bütün bir hafta boyunca sayısız zindana girdiniz, çabaladınız durdunuz, nihayet hafta tamamlandı ve sandığınızı açıyorsunuz ki… tamamen alakasız bir eşya ile karşılaştınız. Bu haftalarca devam etti ve en sonunda sinirden oyunu sildiniz. Geri yüklemenin tam zamanı olabilir.
Shadowlands ile birlikte mythic sandığından çıkanlarla ilgili sistemi değiştireceklerini açıkladılar. Nasıl mı? Bu yeni sistem, bütün bir hafta yaptığınız aktiviteleri (PvP rütbeniz, kaç zindan yaptığınız, bu zindanları hangi zorluklarda bitirdiğiniz, hatta hangi world boss için ekstra birim harcadığınıza varana kadar birçok detayı) göz önünde bulundurarak sandıkta sizi bekleyen birkaç eşya sunacak, siz de bunlar arasından en işinize yarar olanı seçeceksiniz.
Sizi bilmem ama bence şahane! (Bence de. Ion’u RNG tanrılarına kurban etmemize ramak kalmıştı… -Can) // (Ion’a dokunmaz mıyız acaba? Teşekkürler. – Ezgi)
Level Squish
“Level mı squish? O ne?” dediğinizi duyar gibiyim. Yazının başından beri son seviye deyip durdum ama bu son seviyenin artık 60 olduğunu söylemedim, değil mi? Yo yo, yanlış duymadınız, Shadowlands bittiğinde seviyemiz 60 olacak.
Blizzard gittikçe artıp duran level sisteminden usanmış belli ki tekrar bir düzen getirmeye karar vermişler. Bunu yaparken de yeni oyuncularla eski oyuncuları birbirlerinden ayırmışlar.
Oyuna sıfırdan başlayan yeni hesap sahibi oyuncular, yepyeni tasarlanmış Exile’s Reach adındaki adada başlayacaklar. 10. seviyeye kadar bu adada görevler yapacak olan oyuncuları her şey bittiğinde bir de 2 boss’lu zindan bekliyor olacak ve parti kurarak girmeleri de gerekmeyecek. Exile’s Reach tamamlandığında karakterler ilgili başkentlerine gidecek ve buradan da tamamlanmış en son ek pakete (Battle for Azeroth’a) ilerleyecekler. 10-50 seviye aralığında Battle for Azeroth’u tamamladıktan sonra da Shadowlands’e geçecekler.
Oyunu bir süredir oynayan oyuncular için ise farklı bir deneyim olacak. Diyelim bir alt karakter yarattınız. İsterseniz Exile’s Reach bölgesini tamamlayabilir, isterseniz de -yeni oyunculardan farklı olarak- klasik başlangıç bölgelerinden birine geçebilirsiniz. 10. seviye olduktan sonra ise Chromie ile konuşup dilediğiniz herhangi bir ek paketi seçerek ilgili bölgelere gidip 50 olana dek görevleri yapabilirsiniz. Evet, artık tek ek paket ile 10-50 aralığını doldurmak mümkün. Sonra ise herkes gibi 60 olmak için Shadowlands’e geçebilirsiniz.
Death Knight ve Demon Hunter karakterler 1. seviyeden, Allied Races karakterler ise 10. seviyeden başlayacaklar. Bu değişiklikler Shadowlands çıktığı zaman etkinleşeceği için şu anda hâlâ 120 olarak takılacağız.
Adı geçmişken…
Death Knights
Çok fazla söze gerek yok. Allied Races da dâhil olmak üzere TÜM ırklar Death Knight olabilecekler. Eğer Shadowlands paketini ön sipariş ile alırsanız 8.3 – Visions of N’Zoth yamasıyla birlikte dilediğiniz ırkı Death Knight yapabilirsiniz; ön sipariş vermezseniz 9.0 çıktığı zaman yapabileceksiniz.
Karakter Kişiselleştirme Seçenekleri (Character Customization)
Nihayet… NİHAYET çok daha fazla kişiselleştirme seçeneği getirileceği açıklandı. (2017’de yüzüne sorduğumda “ıh mıh bakacağız” diyen Ion’a kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum.)
Değişik ten renkleri, dövmeler, saç stilleri, kuyruğu olan ırklar için farklı kuyruk uzunlukları ve şekilleri, Forsaken için kemikleri gözümüze sokmama olanağı ve hatta gözleri yüz şeklinden ayrı olarak ayarlayabilme opsiyonuyla oldukça fazla sayıda seçenek geliyor. Örneğin yalnızca Blood Elfler için kırktan fazla opsiyon üzerinde çalıştıklarının haberi sızdı bile.
Mutlu muyum? MUTLUYUM.
Ek Bilgiler ve Bir Küçük Teori
Battle for Azeroth’ta son yaşanan olaylardan sonra acaba Horde ve Alliance birleşecek mi sorusu gündeme gelmişti. Böyle bir birleşmenin olmayacağını, iki tarafın oyunun kemik yapısını oluşturduğunu ve değiştirmeyi düşünmediklerini net bir şekilde söylediler.
Şahsen birleşme olmasa bile en azından bazı ırklara taraf seçme / değiştirme olanağı sunsalar hoş olabilir diye düşünüyorum. Belki belli bir seviyeden sonra açabileceğiniz bir görev zinciri mesela… Hiç hayır demem açıkçası. (EverQuest 2’yi kopyalarken ihanet görevi sistemini de örnek alsalardı ya keşke… -Can)
WoW müzikleri genel olarak paket başında verildikten sonra bir daha güncellenmiyordu. Yamalarla gelen muhteşem müzikler maalesef özel olarak arayıp çıkartan içerik üreticileri olmasa hiçbir yerde bulunmuyordu. Buna bir son vermek adına 8.3 ile birlikte yama müziklerini de resmi olarak sunacaklarını açıkladılar – ki benim gibi oyun müziği hastası biri için muhteşem bir haber oldu.
Bu arada yeni müziklerden henüz haber yok ancak BlizzCon 2019 sırasında çokça çaldıkları ve Invincible’ın uyarlaması olan bir parça var ki beni benden aldı. Görünen o ki Shadowlands müzikleri Blizzard’a yaraşır şekilde yine harika olacak.
Söylentilere göre Bastion’a giden ruhlar zaman içerisinde Kyrian görüntüsüne bürünüyorlar. Spirit Healer’ların ve val’kyr’lerin görüntü olarak bu ırka çok benzedikleri gözden kaçmasa gerek. Bunun sebebi ise yine Azeroth tarihinde yatıyor. Odyn kadim zamanda güçlü vrykul savaşçılarının ruhlarını Halls of Valor’a nasıl taşıyabileceğini araştırırken Shadowlands’e gidiyor ve The Jailer’ın hizmetkârlarından birine bir gözünü vererek bu düzleme bakma şansı yakalıyor. Kyrian ırkını gören Odyn, savaşçı ruhları taşıyabilecek potansiyele sahip val’kyr’leri nasıl yaratacağını bulurken onları işte bu ırkın görüntüsüne yakın bir görünümde şekillendiriyor. Val’kyr’lerin bir kısmı Odyn’e sadık kalıp bir kısmı Helya’nın tarafına geçerken (detayların yer aldığı ilgili yazımıza göz atmayı unutmayın) diğer bir kısmı ise Shadowlands’te kalıp ölen kişilerin ruhlarını yönlendiriyorlar. Spirit Healer hanımefendilerin neden mavi oldukları da böylece daha bir anlam kazanıyor.
Genişleme paketi duyurusu sırasında iletilen bilgilerden biri, Helm of Domination’ın Shadowlands ile Azeroth arasındaki perdeyi tutan parça olduğu, Sylvanas miğferi kırdığında aradaki örgünün dağılmasıyla Shadowlands kapılarının açıldığıydı. Peki nasıl ve neden? Bu konuda bir teorim var.
Yeni açıklanan bilgiler sayesinde Helm of Domination’ın Torghast’ta bulunan Forge of Domination’da yapıldığını öğrendik. Chronicles ile teyit edilen detaylara bakarsak hem zırh parçaları hem de Frostmourne Azeroth’a gönderildiklerinde Northrend’e çakılmışlardı. Bu durumda aslen bu parçalar Shadowlands’ten geldikleri için aradaki bağlantıyı kuruyor olabilirler mi? Düştükleri yer Icecrown olduğu için aradaki perde burada daha ince ve kırılmaya müsait diye düşünebilir miyiz? Belli olmaz, bir gün hikâyeyi bu şekilde düzenlediklerini öğrenirsek Ezgi demişti dersiniz. 😉
Tüm bunların ışığında açıkçası heyecanlanmadım desem çok büyük yalan olur. Şahsen Battle for Azeroth’tan pek de hazzetmemiş biri olarak Shadowlands ile birlikte getirmeyi planladıkları hikâye, değişiklikler ve yenilikler (özellikle Torghast) inanılmaz hoşuma gitti. Ancak sütten ağzı yanan biri olarak yoğurdu üfleyerek yemeyi tercih ediyor ve biraz temkinli yaklaşıyorum. Her şey çok hoş gözüküyor ama iş ne kadarını doğru uygulayabildiklerine bakacak. Yine de Shadowlands bende büyük bir umut kıvılcımı çakmasını sağladı.
Umarım hepimizin keyifle oynayacağı bir paket olarak Warcraft tarihindeki yerini alır.