Geçtiğimiz hafta sonu hepimizi bir BlizzConline heyecanı sardı malumunuz. Açılış seremonisi, yeni duyurular, yeni heyecanlar derken ilk gün göz açıp kapayıncaya kadar geçiverdi. İkinci günde de kendimizi Blizzard geliştirme ekiplerinin karşısında sorularımızı soruyorken buluverdik bir anda!
Katıldığımız röportajlar oldukça kalabalık grup röportajları olduğu için başka basın mensuplarıyla beraberdik ve aklımızdaki soruların tamamını sorma şansımız olmadı ne yazık ki. Ancak sorulan ilginç soruları da not alıp derledik sizler için. Bizzat bizim sorduğumuz soruların başında “Lorekeeper” ibaresini bulabilirsiniz.
World of Warcraft röportajımızı WoW’un Baş Hikâye Tasarımcısı Steve Danuser ve Baş Oyun Tasarımcısı Morgan Day ile gerçekleştirdik.
Shadowlands’i düşündüğümüzde World of Warcraft Classic tarafından esinlendiğiniz herhangi bir yaklaşım oldu mu?
Steve: Tüm ekip olarak Classic çıktığında oldukça heyecanlı bir şekilde oynamaya giriştik. O dönemdeki hissiyatı ve yaklaşımı tekrar deneyimlemek oyunun modern dönemi için de bize ilham kaynağı oldu. Tabii ki bu birebir oynanışı veya içerdiği elementleri kopyalamak anlamına gelmiyor. Daha çok “Bundan ne tür dersler çıkarabiliriz? Görevlerin dünyayı nasıl canlandırdığı konusunda neler öğrenebiliriz?” şeklinde oluyor. Tüm Warcraft oyunlarına saygımız büyük ve bu yüzden o dönemden bu yana gelişen hikâye işlenişini en iyi şekilde devam ettirmeye çalışıyoruz.
Morgan: Özellikle Shadowlands söz konusu olduğunda bir durup üzerine düşündüğümüz ve Classic’ten ilham aldığımız şeylerden biri de seviye atlama (leveling) yaklaşımıydı. Bu yüzden kapsamlı bir şekilde seviye düzenlemesi yaptık ki o bir şeyler kazanıyormuşsunuz hissini tekrar yaşatabilsin. Bir diğeri de zanaatkârlık (crafting). Classic’e baktığınız zaman bir sunucuda bir eşyayı yapması için gidilen oyuncular vardır çünkü o parçanın yapım planına sahiptir. Shadowlands’te “runecarving” sisteminde de buna benzer bir hava yaratmaya çalıştık. Buna benzer şekilde geçmişte yapılmış şeylere ve hatta farklı oyunlara bakarak ilham bulmaya çalışıyoruz.
Covenant yetenekleri DPS açısından farklılık yaratıyor. İstediğim Covenant yerine seçmeye mecburmuşum gibi hissettiğim Covenant’a gitmem gerekiyor. Bu konuda bir değişiklik yapacak mısınız?
Morgan: İnsanların bir Covenant seçerken ne tarz bir yaklaşımı daha çok önemsediklerine dair gelen geri bildirimleri her zaman önemsiyor ve onların üzerinde çalışıyoruz. Bazı değişiklikleri bir hotfix ile yansıtmak istemiyoruz zira oyuncular bu tarz bir değişiklik yapmak isterlerse onlara yeterli vakti tanımak istiyoruz. Covenant seçiminin daha anlamlı olması için birçok çalışma yapıyoruz.
Steve: Yeterince ön planda olmayan birtakım yetenekleri dengelemek adına çalışıyor ve onları daha ilgi uyandırıcı hâle getirmeye uğraşıyoruz.
[Lorekeeper]: Bir ruh değil de fâniyseniz ve Shadowlands’te ölürseniz ne oluyor? Biz ölümlüler olarak Azeroth ile özel bir bağ barındırıyoruz ancak Sylvanas gibi bir karakter ölürse ne oluyor?
Steve: Durumunuza özel bazı farklılıklar oluyor tabii. Biz oyuncular olarak Azeroth ile özel bağımız sayesinde her seferinde ölümün kıyısından dönüyoruz. Ancak daha önceden ölmüş kişilerin ruhlarını veya Shadowlands yerlilerini düşündüğümüzde onların için bu diyarda ölmek çok ciddi bir tehlike zira varoluşun bitmesi anlamına geliyor. Sylvanas açısından düşünürsek bir diriölü (undead) olmasına rağmen yine de bir fâni. The Edge of Night hikâyesinden bildiğimiz üzere kendi hayatına son veriyor ancak daha sonra val’kyrlerle bir anlaşma yaparak yeniden hayata bağlanıyor; Jailer ile olan bağı da zaman içerisinde güçlendi. Bu yüzden Sylvanas için biraz daha farklı bir durum söz konusu ancak detaylarını öğrenebilmek için hikâyenin nasıl ilerleyeceğini bekleyip görmeniz gerekiyor.
Gelecekte cross-faction (Alliance ve Horde oyuncularının birlikte oynaması) gibi bir olanak sağlamayı düşünüyor musunuz?
Steve: Alliance ve Horde, Warcraft’ın başlangıcından beri büyük önem taşıyan yapı taşları ve bunu kaybetmek istemiyoruz. Bir yandan bu oyunu arkadaşlarınızla birlikte oynamak isteyebileceğinizin de farkındayız. Şu anda açıklayabileceğimiz herhangi bir şey yok ancak üzerine çokça düşündüğümüz bir konu.
Oyuna controller desteği getirdiniz. Bu noktada World of Warcraft’ın konsollarda oynanabilmesinin yolunu yapmayı planlıyor musunuz?
Morgan: Bazı kişilerin fare + klavye kullanarak oynamalarını engelleyebilen durumlar söz konusu, kimi oyuncular da controller ile daha rahat oynuyorlar ve bu yüzden oyunu daha büyük kitleye ulaşabilir hâle getirmek için bu desteği ekledik. Asıl amacımız buydu, herhangi bir şekilde konsola getirmekle ilgili bir durum şu anda söz konusu değil.
Anduin’in kaderi ne olacak? Gelecekte bir boss olarak mı göreceğiz, yoksa onu kurtaracak mıyız? En azından bir ipucu verebilir misiniz?
Steve: Anduin’in hâlâ orada olduğunu ve tamamen kaybedilmediğini Chains of Domination sinematiğinde görebiliyoruz. Bu hikâye hem yama hem de sonrasında olacaklar ile bağlantılı ve bir mekâna gidip zavallı Anduin’i pataklamak kadar basit işlenmeyecek.
Varok Saurfang gibi kahramanları Korthia’da görme şansımız var mı? Ayrıca Legion’da ölen Varian’ın nereye gittiğini de bilmiyoruz.
Steve: Shadowlands’in hikâyesini planlarken Warcraft tarihi boyunca hayatını yitiren birçok ismi ele alabilme fırsatımız olduğunu biliyorduk ancak bir yandan da Shadowlands’in her öleni yad etme yeri olmasını istemediğimizi de fark ettik. Uther ve Draka gibi hikâyeleri henüz tam olarak bitmemiş karakterlere yönelmek istedik. Varok ve Varian gibi karakterlerin öykülerinin çok tatmin edici şekilde bittiğine inanıyoruz ve o yüzden muhtemel birkaç gönderme dışında işlemeyi planlamıyoruz.
Morgan: Chains of Domination ile geçmişteki bazı karakterlere dokunma şansımız da var tabii ki. Mesela Sanctum of Domination’da Kel’Thuzad ile karşılaşacağız.
[Lorekeeper]: Warcraft’a çok temel kargaşaları çözerek başladık ve zaman içerisinde karşılaştığımız düşmanlar da daha dehşet önem taşıyan şeyler oldu. Bu durumda gelecekteki herhangi bir yama veya ek pakette karşımıza çıkacak düşmanların bu kadar büyük tehditlerden sonra beklentiyi karşılayamayacak olma ihtimalinden endişe ediyor musunuz?
Steve: Hiç endişe etmiyoruz aslında. Shadowlands, Warcraft evreninde yeni bir kapı açmamıza olanak sağladı. World of Warcraft Chronicle kitaplarında yer alan kozmik haritaya baktığımızda ucundan değindiğimiz yerler bulunuyor ancak Shadowlands tam anlamıyla işlemeye başladığımız ilk kozmik düzlem ve böylece birçok gizemi de beraberinde getiriyor. Örneğin Chronicle kitaplarında adı bile geçmeyen ancak kozmik haritanın oluşmasını sağlamış olan “First Ones”… Bu tarz şeyler daha sonra anlatılacak birçok hikâyenin de yolunu yapmış oluyor – ki Warcraft’ın geleceği için yaptığımız birçok heyecan verici plan var.
Morgan: Her zaman çok büyük tehditler olmasa bile hikâyesi ve oynanışı keyif verici yerler de var; örneğin yeni mega-dungeon Tazavesh ve beraberinde işlenen Broker hikâyesi. Kimi zamanlarda böylesine farklı yaklaşımlar ve Warcraft’ı oluşturan daha küçük öğelere eğilmek etkileyici oluyor.
[Lorekeeper]: “Mentor” sistemini genişletmek gibi bir planınız var mı?
Morgan: Kendisine has sohbet kanalı olan, yeni oyuncuların sorularına yanıt verebileceğiniz bu sistem kesinlikle üzerinde daha çok çalışıp geliştirmek istediğimiz bir şey. Henüz kesin olarak duyurabileceğimiz yeni bir özellik yok fakat üzerinde çalışıp yenilikler katmak istiyoruz.
Denathrius’u alt ettiğimize göre anima kıtlığına bir çözüm getirdik diyebilir miyiz? Daha fazla anima akışı görecek miyiz?
Steve: Oynanış açısından elde edebildiğiniz anima miktarını arttırdık ve yakından gözlemleyip yeri geldiğinde üzerinde oynamalar yapacağız. Hikâyesel açıdan ise sorunlar henüz çözülmüş değil, ruhlar hâlâ Maw’a akıyor ve bu problemi ortadan kaldırana kadar Covenant’lar asla tam anlamıyla güçlerine kavuşamayacak.
Allied Race’ler (müttefik ırklar) için berbere daha çok opsiyon eklemeyi planlıyor musunuz?
Steve: Yakın zamanda yapmayı planladığımız bir duyuru yok ancak Shadowlands ile birlikte gelen “customization” seçeneklerini daha çok orijinal ırklara eğilerek yaptığımızın da farkındayız. Bazı allied race karakter yaratımı seçeneklerinin arttırılması gerektiğini düşünüyoruz ancak bu konuda henüz açıklayabileceğimiz bir şey yok.