heroes of the storm future heroes

Yolunu Gözlediğimiz Heroes of the Storm Karakterleri

AURIEL – ARCHANGEL OF HOPE
(Diablo – Support)

lorekeeper-hots-auriel

Birçoğumuz Angiris Konseyi’ndeki meleklerin tamamını er ya da geç oyunda görmek istiyoruz. Oyuncuların özellikle Malthael ve Inarius’la birlikte oyunda görmek istediği meleklerden birisi de umudu temsil eden Auriel. Eh, Diablo evreninin destek tarafını temsil eden tek karakterin şu an için Kharazim olduğu düşünülürse Auriel de bu açıdan listeye yerinde bir ek olacaktır.

Auriel umudu temsil ettiği için yeteneklerinin de özellikle zor durumdaki takım arkadaşlarına destek veren ve onların yeteneklerini arttıran kısa süreli bufflar olması mantıklı bir seçim gibi duruyor. Aynı zamanda belli bir bölgeyi hedef alıp hedeflediği yerde bir iyileştirme çemberi açarak çemberin içine giren herkese bir miktar iyileşme şansı tanımak da yetenek setine güzel bir ek olurdu. Ancak asıl görmek istediğim şey Diablo evreninde meleklerin doğumunu sağlayan Kristal Kemer’in şarkısının bir yankısını kullanarak seçtiği bir karaktere kısa bir süreliğine melek güçleri vermesi ve hali hazırdaki sınıfına göre belli özelliklerini arttırması olurdu. Görsel olarak da karakterin arkasından çıkan melek kanatları oldu mu, Auriel’in bizi takım savaşlarında verdiği destekle umut ve zafere taşıdığı duygusu iyiden iyiye pekişirdi doğrusu… Agresif yanı zayıf olduğu için bir diğer heroic yeteneği de Al’maiesh’in şeritleriyle rakip bir karakteri bir süreliğine bağlayarak etkisiz hale getirmek olabilir.

[TUTTURDUK!]

LI-MING – APPRENTICE OF ISENDRA
(Diablo – Assassin)

lorekeeper-hots-liming

Li-Ming muhtemelen bir çoğunuza yabancı gelen bir isim. Ancak aslında hiç de yabancı bir karakter değil: Resmi hikâyelerde geçen Diablo III Wizard karakterinin ta kendisi. Aynı zamanda Diablo II’deki Sorceress’ın da çırağı tabii. Şu anda Diablo III Nephalem ekibinden eksik olan tek isim olunca listeye bir şekilde girmesi kaçınılmazdı…

Açıkçası Li-Ming’in önündeki olasılıklar gerçekten de çok fazla. Wizard’ın şu anda oyunda aktif olarak kullanılan farklı yetenek setleri olduğunu düşününce, farklı ve ilginç bir fikir ne olabilir diye uzun uzun düşündüm. Sonunda da Kharazim’i örnek alarak Wizard’ın bu farklı oyun stillerini yansıtacak bir mekanik bulmayı hedef aldım.

İlk seviyede, aynı Kharazim’in yaptığı gibi Signature Spell’ini seçerek oyuna başlayan ve seçtiği bu yeteneğe göre E tuşuna atanan yeteneği farklılık gösteren bir Wizard sizce de ilginç olmaz mıydı? Mesela “Spectral Blades” seçtiğinizi düşünelim; yakın menzilli bir yetenek olduğu için muhtemelen düşmanın dibine girmeniz gerekecek. Eh, yakına girmek demek, tekrar uzaklaşmanın da zor olması demek. Bu yüzden onu seçtiğinizde E tuşunuza atanacak ve çok daha dayanıklı yapacak “Diamond Skin” gayet mantıklı olurdu. Ya da “Magic Missile” alıp alıp iyice “arcane” büyü tipine kaydığınızı düşünecek olursak Arcane Torrent ya da Arcane Orb gibi büyülerle düşmanınıza uzaktan saldırmayı tercih edebilirdiniz. O da olmadı, “Electrocute” alıp alan etkili bir elektrik fırtınası da yaratmak mümkün olurdu. Emin olduğum tek bir şey var ki, heroic yeteneklerinden bir tanesi kesinlikle Archon olurdu –zira oyundaki en popüler Wizard yeteneği ne de olsa. (Diğeri de Slow Time olsa hiç fena olmazdı aslında)

[TUTTURDUK!]

ALARAK – HIGH LORD OF TAL’DARIM
(Starcraft – Assassin)

lorekeeper-hots-alarak

Son StarCraft ek paketi olan Legacy of the Void çıkmadan hemen önce yayınlanan bir kısa hikâyeyle ilk kez karşımıza çıkan Alarak, oldukça zeki ve başkalarını kendi çıkarları için manipüle etmeyi seven bir karakter. Ancak oyunda şahitlik ettiğimiz üzere gerektiğinde elini taşın altına atmaktan da çekinmiyor ve muazzam gücünü gözler önüne seriyor. Hem görünüşü hem de karakteriyle oldukça karizmatik duran Alarak’ın Heroes of the Storm’a getireceği “değişiklik” ne olurdu peki?

Açıkçası ben Rak’Shir mekaniğini temel alan ve yanında gezinen kahramanların sayısına göre daha da güçlenen bir Alarak fikrini oldukça ilgi çekici buluyorum. Böylece artık koridor dağılımlarını yaparken çoğu haritada standart haline gelmiş 2+2+1 dağılımından biraz koparak daha dinamik dağılımlar yapmak zorunda kalabiliriz. Hele ki takımda Nova, Abathur gibi koridor dizilimini alt üst eden karakterler varsa daha da iyi. Hem koridorlardan hem de Alarak’tan verim almak için daha çok uğraşmak gerekecektir bu durumda. Eh, yetenekleri desek, hem kızıl psi-bıçakları hem de psişik güçlerini büyük bir ustalıkla kullandığını biliyoruz Alarak’ın. Rakibini uzaktan kızartmaya başlayıp sonra bir anda yanında bitip işini bitiren bir protoss dövüşçüsüne kesinlikle hayır demeyiz…

[TUTTURDUK!]