Lorekeeper_gamescom2017

Lorekeeper Gamescom 2017 İzlenimleri

Ezgi Gamescom’un 23 Ağustos’taki resmi ilk günü için alana gittiğimizde bir önceki günkü kalabalığın aslında hiçbir şey olmadığını anlamam uzun sürmedi. Korkunç bir izdiham vardı! Bu kadar çok insanı bir arada görmek inanılmazdı; basın olarak yanlarından geçip sıra beklemeden içeri girmenin hissi ise bambaşkaydı. 😀

Yine bolca Destiny 2 ve Heroes of the Storm oynadığımız bu günde bitmek bilmeyen ısrarlarımla küçük bir stant açmış olan Crowfall’u görmeye gittik. Bilmeyenler için ArtCraft Entertainment tarafından hazırlanan Crowfall’un Kickstarter üzerinden destek alarak hayata geçirilen yeni bir MMO olduğunu da ayrıca belirteyim. Oyun nispeten karmaşık ve yapım aşamasının henüz çok çok erken bir safhasında olduğundan kimsenin oynamasına izin verilmiyordu; ancak dört farklı bölümde oyunun mekanikleri üzerine detaylar anlatılıyordu. Oyun hakkında biraz bilgim vardı ancak detaylı anlatımlarıyla daha fazla şey öğrenme şansım oldu. Ekip de oldukça cana yakın ve keyifli insanlardan oluşuyordu; öyle ki korkunç derecede kalabalık ve uğultulu bir yerde bulunmalarına rağmen ellerinden geldiğince detaylı bilgiler vermeye özen gösterdiler. Karakterlerin ne olduğundan, kendi üssünüzü nasıl yaratabileceğinizden, PvP mekaniklerinden ve kuşatmaların nasıl yapıldığından bahsettiler. (Sunumun yarısında sunucular çöktüğü için son iki bölümü başka bir günde dinlemek zorunda kaldık ama değdi.) Oyunu oldukça beğendik, çıktığı zaman denemeyi de düşünüyoruz açıkçası.

lorekeeper-gamescom2017-41

Crowfall’dan çıktıktan sonra Burcu ile Total War: Warhammer 2’yi denemek üzere bulunduğu alana doğru ilerledik. Standın girişine koymuş oldukları Doomwheel’ı gördüğümde aklımın çıktığını söyleyebilirim zira oldukça detaylı ve muhteşem gözüküyordu! Oyunu oynamak için hemen yerlerimizi aldık; ancak şahsen küçük bir hayal kırıklığı yaşadığımı itiraf etmem gerek. Önceden hazırlanmış bir savaşta yer alabildiğimiz denemede yalnızca iki ordu arasında seçim yapabiliyorduk. Burcu Dark Elf seçerek High Elf ordusuna karşı savaşırken ben de Skaven seçtim ve Lizardmen’e karşı hayatta kalmaya çalıştım. Ancak tabii ki ikimizi de dümdüz ettiler! Benim için hoş bir nostalji oldu zira bir zamanlar Skaven ordusu yapmak gibi bir planım vardı ve ciddi sayıda model almıştım; o zamanki ev arkadaşımın ise Lizardmen ordusu vardı. Fakat oyundaki başka hiçbir şeyi oynayamamız bir yana ikinci bir savaş yapacak kadar bile vaktimiz olmadı; bu yüzden de üniteleri ve özelliklerini çok fazla irdeleyemedik. (Leadership zarını tutturamayıp kaçmaya başlayan farecikleri görmek eğlenceliydi ama.)

lorekeeper-gamescom2017-42

Age of Empires standını da ziyaret ettik ancak henüz yeni duyurulmuş olan dördüncü oyun maalesef bulunmuyordu. Yalnızca eski oyunun grafiklerini yeniledikleri Definitive Edition denenebiliyordu ve basın kartı için özel bir giriş yoktu; biz de saatlerce sırada beklemek istemedik hâliyle. Onun yerine Hearthstone standına gidip ekip olarak Lich King’e karşı savaştık.

Günün benim için en eğlenceli kısmı ise akşam saatlerinde başlayan Blizzard Reveal Ceremony oldu. Öncesinde sadece Almanca konuşarak sorulan sorularla Overwatch Collector’s Edition vb koca koca ödülleri dağıtmış olmaları biraz içime oturdu ancak yine de asıl seremoniyi üçüncü sıradan izleyebilme şansına eriştim. (Alana bir saat öncesinden gidip kalabalığı çaktırmadan yardığım doğrudur.) Önümde bulunan bir arkadaş grubu da oldukça anlayışlı çıktı zira kısa boylu biri olduğum için sahneyi rahatça görebilmem adına hafifçe açılıp yer verdiler.

Seremoni Hearthstone ile başladı ve yeni hazırladıkları muhteşem animasyon “Hearth and Home” gösterildi. Jason Chayes, gün içerisinde karşısında durduğumuz Lich King’in de seremoniden bir saat kadar önce alt edildiğini duyurdu. (Beat that, Arthas!) Ancak en güzel haberlerden biri, Hearth and Home animasyonunda yer alan karakterlerin bulunduğu başka animasyonlar ve çizgi romanlar yayınlayacakları oldu.

Hearthstone’un arkasından Heroes of the Storm sahnedeki yerini aldı. Nexus’un yeni ziyaretçisi Kel’Thuzad’ın oynanış videosunu sunan Alan Dabiri, birtakım kahramanlara gelecek yeni görünümlerden de bahsetti (bkz. Dreadlord Jaina, Death Knight Sonya, Crypt Queen Zagara). Bunun dışında Kel’Thuzad’ın yaratım sürecinde hazırladıkları çeşitli videolar olduğunu ve bunları da yayınlayacaklarını duyurdu.

Sunum sırası World of Warcraft’a geldiğinde ise sahnede Ion Hazzikostas vardı. (Kendisini çok sevdiğimden anlamsızca çığlık atmış olabilirim, ne var?) Legion ek paketinin yeni yaması 7.3 – Shadows of Argus’un tanıtımıyla başlayan sunumda Argus’a giderken karşılaşacağımız ilk oyun içi sinematik de gösterildi. Çıkış tarihinin Avrupa için 30 Ağustos olduğu da duyuruldu -ki şu anda Argus’un altını üstüne getiriyoruz zaten. :)

Seremoninin son sunumu ise Overwatch ekibine aitti. Chacko Sonny’nin sahne aldığı sunumda Overwatch kısa animasyon serilerinin ikinci ayağını başlatacak olan ilk bölüm “Rise and Shine!” gösterildi. Mei’nin dondurularak uykuya yatırılışını ve uyandıktan sonra yaşadıklarını anlatan bölüm gerçekten hüzünlü ancak bir o kadar da güzeldi.

Etkinlik bittiğinde Starcraft ve Diablo için üzülmeden edemedim.

Böylece bir günü daha geride bırakmış olarak Koelnmesse’den ayrıldık ve asıl en yoğun olacağımız perşembe gününe hazırlanmak için dinlenmeye gittik.