Lorekeeper ekibi olarak katıldığımız Gamescom 2017 fuarında bu sene yine Blizzard ile röportaj yapma fırsatı yakaladık. Öncelikle yeni Heroes of the Storm kahramanı Kel’Thuzad ile ilgili tanıtım videosunu tekrar bizlere gösteren ekibe üçüncü kere “Fenix nerede?” diye sormaktan geri kalmadık. Sonrasında ise sorularımızı Heroes of the Storm Oyun Direktörü Alan Dabiri’ye yönelttik.
Sorularımızı yanıtlamadan önce birkaç değişiklikten bahseden Alan, neler yaptıklarıyla ilgili açıklamalarda bulundu.
“Kel’Thuzad dışında bu sürümde başka değişikliklere de gittik. Burada söylemem gereken en önemli değişikliklerden birisi Kel’Thuzad’ın ilk ‘temel görev’e sahip kahraman olduğu. Üzerinde çalıştığımız ve değişiklikler yaptığımız, temel görevler tasarladığımız birçok başka kahraman da var. Görev yapma mantığı gerçekten çok hoşnut ve yapmaktan çok mutlu olduğumuz bir mekanik. Oyuncuların kendi kişisel amaçları olmasına ve daha da önemlisi görevleri tamamlayarak takım arkadaşlarından daha fazla güç elde etmelerine yardımcı oluyor. Kısacası görevi ne kadar erken bitirirlerse takım arkadaşlarına göre o kadar önde oluyorlar ve bu güçlerini takıma daha fazla yardımcı olarak zafer kazanma yolunda kullanabiliyorlar.
“Bunun dışında bu güncellemeyle birlikte birçok kullanıcı arayüzü geliştirmeleri de yaptık. İlk gösterebileceğimiz, ekranın sol üst kısmında bulunan ve kimin hangi karakteri öldürdüğünü gösteren kayıt kısmı. Buna artık ‘durum kayıtları’ diyoruz ve bir ek olarak bir karakter görevini bitirdiği zaman gösterilmesini sağlıyoruz. Böylece oyundaki herkes bir karakter görevini bitirdiği zaman bunu açıkça görebilecek; sadece müttefikleriniz değil, aynı zamanda karşı takımdakiler de oyunun çehresinin değiştiğini fark edebilecek ve ona göre daha dikkatli davranabilecekler.
“Bu durum kayıtlarına karakteriniz öldüğü zaman sıfırlanan ve baştan başlamanız gereken görevleri de ekledik. Örneğin Kel’Thuzad gidip Medivh’i öldürdü diyelim. Böyle bir durumda Medivh’in görevi sıfırlanacak ve bu da yine kayıtlar içerisinde gösterilecek. Böylece takımlar kimin, ne kadar tehlikeli olduğunu veya hangi karaktere yoğunlaşmaları gerektiğini anlayabilecekler.
“Böyle bir güncelleme fırsatı yakalamışken oyun içerisindeki görsel etkileşimler üzerinde de çalıştık. Renkler üzerinde oynadık, ikonografide düzenlemelere gittik, sesleri daha canlı ve doğru olacak şekilde güncelledik. Bir görevi bitirdiğinizde artık siz, müttefikleriniz ve karşı takım bunu görsel olarak algılayabilecek; eğer bir karakterle aynı bölgedeyseniz, onun görevini bitirdiğiniz rahatlıkla görebilecek ve buna göre dilerseniz oynayış tarzınızda değişikliğe gidebileceksiniz. Küçük bir detay olsa da kazanılan deneyim puanlarının ekrana yansımasını da değiştirdik. Önceden görevinizle ilgili ilerleme kaydettiğinizde her adımda üzerinde ünlem işareti olan birçok deneyim puanı yazıları görürdünüz; bunları tek çatı altına toplamaya çalıştık. Üzerinde çalıştığınız bir görev varsa tek tek her puanı yansıtmak yerine artık tek bir ünlem ve gittikçe artan sayılar şeklinde düzenledik; böylece ekranınızda istenmeyen sayı yığınları oluşmayacak.
“Bir başka değişiklik olarak da Kel’Thuzad dışındaki Butcher gibi diğer temel görevleri olan kahramanlara değindik. Oyundaki skor ekranında bir süredir görev ilerleme bilgilerini gösteriyorduk ancak bunlar sadece yeteneklere bağlı görevlerden ibaretti. Bundan sonra rahatlık olması adına temel görevlerin ilerleyişini de gösteren bir sütun ekledik. Böylece oyun içerisinde dilediğiniz zaman skor ekranını açarak kendi takımınızdaki veya düşman takımdaki istediğiniz bir karakterin ilerleyişini takip edebileceksiniz; böylece aynı koridorda bulunduğunuz bir düşman takım kahramanına karşı saldırıya geçmenin mantıklı bir hareket olup olmadığına karar verebileceksiniz.
“Kullanıcı arayüzü değişiklikleri dışında tasarım açısından görevlerle ilgili de yeni şeyler öğrendik ve ilerleme kaydettik. Belirli bir başlama – bitme döngüsüne, farklı aşamalara veya farklı ödüllere sahip olan birçok göreve sahibiz. Kel’Thuzad güncellemesi ile birlikte dört farklı kahraman için oldukça önemli değişikliklere gittik. Bunlardan iki tanesinde görevlerle ilgili düzenlemeler yaptık. Aralarından bir tanesi Chromie. Chromie’nin 18. seviyede seçebildiği ‘Past and Future Me’ yeteneği üzerine yoğunlaştık. Normalde bu yetenek, Chromie Sand Blast büyüsünü kullandığı zaman arkasında bir yansımasını bırakmasını ve büyüyü tekrar kullandığında ise sadece kendisinin değil, aynı zamanda yansımasının da Sand Blast atabilmesini sağlıyor. Oldukça güçlü bir yetenek ancak çok geç bir seviyede geliyor ve elde edebilmek için uzunca bir süre geçmesi gerekiyor; zira bu yeteneği alabilecek seviyeye ulaşıldığında oyun neredeyse bitmek üzere olabiliyor. Bu yüzden ‘Past and Future Me’ yeteneğini bu seviyeden kaldırıp temel başlangıç görevini tamamlama ödülü olarak ekledik. Böylece düşman kahramanlarına sürekli ve ardı ardına Sand Blast büyüsüyle vurdukça bu temel görevde ilerleme kaydedip tamamladığında güçlü bir yetenek edinmiş olacak.
“Benzer bir şekilde değişikliğe gittiğimiz diğer bir kahraman ise Jaina Proudmoore. 20. seviyedeki ‘Improved Ice Block’ yeteneğini alıp temel göreve yedirdik. Yavaşlattığı düşman kahramanlarına hasar verdikçe bu görevde ilerleme kaydedebilecek ve en sonunda bu yeteneği edinebilecek.
“Tüm bunları yapmaktaki amacımız görev ödüllerinin daha anlamlı ve daha arzu edilesi bir hâle gelmesini sağlamak. Örneğin oyunda Chromie’nin yansımasını gördüğünüz an karakterin yeni bir yetenek edindiğini ve ona göre oynamanız gerektiğini fark etmiş olacaksınız; sadece hasar verme sayılarında küçük değişiklikler olmadığını, güçlü özellikler edindiklerini fark edeceksiniz. Bu değişikliklerle aynı zamanda yeni açılan yeteneklerin oyunun çehresini değiştirmeye yardımcı olmasını istedik. Örneğin Kel’Thuzad görevini bitirdiğinde büyü ile verdiği hasar %75 oranında artıyor; bu çok yüksek (hatta oyundaki en yüksek) hasar artışına sebep oluyor ve düşman takındaki kahramanların buna göre hareket etmeye başlamalarını sağlıyor. Bunu görsel olarak da desteklemek için temel görevini tamamlamış olan Kel’Thuzad’da normal görünümünde bedenini çevreleyen ancak sabit duran zincirlerin hareket etmelerini sağladık; böylece gören herkes durumun farkına varabilecek.
“Bunlar, bu güncelleme ile gelecek birçok değişiklikten birkaçı. Gelecekte yine birçok güncelleme ve düzenleme yapacağız, görev ödüllerinin daha anlamlı olması adına farklı kahramanlar üzerinde değişikliğe gideceğiz. Aynı zamanda kullanıcı arayüzü üzerinde geliştirmeler yapmaya da devam edeceğiz. Herhangi bir sorunuz varsa cevaplamaktan mutluluk duyarım.”