HEROES OF THE STORM REHBERİ – STUKOV

Amiral Stukov, oldukça aktif ve savaşın ortasında yer alan bir destek karakteridir. Ana mekaniği olan patojenler dostlarını iyileştirirken düşmanlarına ise çıbanlarla hasar verip onları yavaşlatır; Bio-Kill Switch özelliğiyle bu özelliklerinin etkisini artırabilir. Aynı zamanda sol koluyla rakibin yeteneklerini kullanmasını bloklamasıyla da doğru kullanıldığında rakibe kök söktürebilecek bir karakterdir.

Bu rehberde Stukov’un Lurking Arm (E) ve Weighted Pustule (W) özelliklerine yoğunlaşan iki build’e yer vereceğiz.

Strong-Arm Stukov

lorekeeper-stukov-strong-arm

Growing Infestation > Vigorous Reuptake > Within My Reach > Massive Shove > Low Blow > Pox Populi > Bio-Explosion Switch

Bu build Stukov’un Lurking Arm (E) özelliğine dayanmaktadır. Oynaması Patient Zero build’ına göre daha kolaydır; başlangıç için tavsiye edilir.

Güçlü Yanları

  • Rakibin yeteneklerini kullanmasını engeller; yüksek hasara sahip ve organize bir takımda maçın kaderini değiştirebilir.
  • Canı düşük rakiplerin kaçışını zorlaştırdığı gibi onlara daha yüksek hasar verir.
  • Lurking Arm ile belli bir bölgeyi kapatabilirse rakibi geri çekilmeye ya da yeteneklerini kullanmadan savaşmaya zorlayabilir.
  • Patojen, Kill-Switch ve Massive Shove sayesinde çok imkânsız durumlardan bile kurtulup hayatta kalabilir.

Zayıf Yanları

  • Kontrol ağırlıklı takımlara karşı güçsüzdür.
  • Hızlı ve mobil karakterlere karşı çaresiz kalabilir.
  • Uzun mesafeli rakiplere karşı zorlanabilir. (1. seviyede Spine Launcher alınarak üstesinden gelinebilir.)
  • Lurking Arm ile belli bir bölgeyi tutuyorsanız o sırada diğer yönlere karşı hem savunmasız kalır hem de takım arkadaşlarını iyileştiremez.

Taktikler

  • Vigorous Reuptake görevini daha kolay tamamlamak için patojenlerin iyice yakındaki herkese yayılmasını bekleyin.
  • Eğer rakibin arkasına geçebiliyorsanız Massive Shove’u kendi üssünüze ya da takımınızın olduğu tarafa doğru itecek şekilde kullanın.
  • Lurking Arm’ı kullanırken öncelikli olarak büyücüleri ya da yetenekleri tehlikeli olan rakipleri hedefleyin. Zaten kolun alanı içinde kalmaktansa kaçmaya çalışacaklardır, bu da takımınıza alan kontrolü üstünlüğü verir.
  • Özellikle az canı kalmış rakiplerin kaçış yolunu Lurking Arm ile hedeflemekten çekinmeyin.
  • Lurking Arm aktifken Bio-Explosion Switch ile Silence süresini de uzatabileceğinizi unutmayın (Bio-Explosion Switch talent’ıyla).
  • Eğer geniş haritada oynuyorsanız ve rakibi uzun yolculuklara çıkartabileceğinizden eminseniz 20. seviyede Push Come to Shove da güçlü bir seçenek olabilir.
  • Lurking Arm’ın susturma özelliği sadece rakiplerde değil, minionlarda da işe yarıyor. Mesela menzile girince koşup patlayan sapperların bu yeteneklerini kesebilirsiniz.

 


 

Patient Zero Stukov

Fetid Touch > Vigorous Reuptake > Targeted Excision > Massive Shove > Reactive Ballistopores > Universal Carrier > Bio-Explosion Switch

Fetid Touch > Vigorous Reuptake > Targeted Excision > Massive Shove > Reactive Ballistopores > Universal Carrier > Push Comes To Shove

Patient Zero build’ı Stukov’un Weighted Pustule (W) patojenlerine dayalı bir build’dır. Oynaması biraz daha zordur; ancak eliniz alıştığında ve görevleri tamamladığınızda hem hasar verme ve rakibi kontrol konusunda hem de takımınızı iyileştirme açısından büyük getirisi vardır.

Güçlü Yanları

  • Weighted Pustule’u daha sık kullanmanıza olanak verir; böylece daha çok hasar verir ve rakibi daha çok yavaşlatırsınız.
  • Rakip sizi avlamaya çalışırsa Reactive Ballistopores sayesinde kritik durumlarda daha tehlikeli hâle gelirsiniz.
  • Takımınız patojenlerinizin çalışma prensibini biliyorsa birbirlerine yakın durarak patojenlerin sürekli olarak sıçramasını sağlayabilirler.

Zayıf Yanları

  • Fetid Touch ve Vigorous Reuptake görevlerini tamamlamak uzun sürebilir.
  • Diğer build’a göre skill shot yeteneklerinize daha çok bel bağlar.
  • Tracer, Genji gibi üzerine yapışabilecek, fazla mobil kahramanlara karşı çaresiz kalabilir.

Taktikler

  • Eğer rakip sizi yakınına çok sokmuyorsa 7. seviyede The Long Pitch talent’ı da alınabilir.
  • Rakip takımın sersemleten karakterleri size çok çektiriyorsa 16. seviyede Superstrain de seçilebilir.
  • İyileştirme yetenekleriniz yeterliyse ve daha çok hasar üzerine yoğunlaşmak istiyorsanız yine 16. seviyede bulunan Eye Infection da gayet iyi bir yetenektir. Özellikle rakibiniz Valla, Raynor gibi otomatik saldırıya dayanan karakterlerden oluşuyorsa körleştirme etkisi de cabası!
  • Eğer takımınızda rakibin üzerine hızlıca çökecek karakterler varsa yalnız rakipleri Weighted Pustule kullanarak yavaşlatarak takımınıza baskın fırsatı için açılış yapabilirsiniz
Kategoriler
Yazarlardan İnciler
“Çünkü klasiklerin klasik olmasının bir sebebi vardır. Özellikle de üzerine tüm hasar modifikasyonlarını bastığınızda.”
-Burcu (Amansızca Horizon: Zero Dawn överken)