Hanemiz harap oldu.
Muhterem evimizi hatırlarsın; bereketli ve görkemli, bataklığın üzerine tünediği o inatçı tepeden mağrur bir şekilde bakardı.
Bütün hayatımı söylentilerin gölgelediği bu kadim konakta yaşadım; çöküş ve lüksle şişmanlamış lakin yine de ahdi müsriflikten… sıkılmaya başlamıştım. Müstesna rahatsız edici bazı hikâyeler konağın kendisinin isimlendirilemez ve masalsı bir güce geçit olduğunu ima ederdi. Yadigârların ve ayinlerin aracılığıyla bütün çabamı bu gömülü sırları kazmaya ve bulmaya harcadım; hanemizin servetinden geriye kalan her şeyi… yağız işçiler ve… kuvvetli kazmalarla tükettim. Nihayetinde tuzla yıkanmış kayalıkların derinliklerinde, konağın temellerinin çok altında o kadim kötülüğe açılan lanet geçidi ortaya çıkardık. Her adımımız kadim toprağı huzursuz ediyordu ancak biz artık ölümün ve deliliğin dünyasındaydık. En sonunda bir tek ben kaçabildim; o kararmış kadim kemerler boyunca kahkahalar ve çığlıklar atarak. Şuurumu kaybedene değin…
Muhterem evimizi hatırlarsın; bereketli ve görkemli. Cerahatli bir ucubeden başka bir şey değil! Yalvararım, eve dön; kan hakkını istem et ve hanemizi Kapkaranlık Zindan’ın gözü dönmüş gölgelerinden kurtar!
Mütevazı kasabamıza hoş geldin. Çok görkemli değil, biliyorum. Konağın dehşeti buraya kadar uzandı ve artık buralara çok uğrayan olmuyor. Eh, Eski Yol tekin değil; eğer üzerine haydutlar atlamıyorsa karanlık köşelerden çok daha beteri fırlayabiliyor bir anda.
Görüyorum ki yanında Reynauld ve Dismas’ı da getirmişsin. Güzel. O ikisini yanında tutmaya bak; bu civarları neredeyse benden bile iyi tanırlar. Hemen daha gelir gelmez rahatınızı bozmak istemezdim ama çok da rahata alışmamak gerek. Ne de olsa Kapkaranlık Zindan sizi bekler…
İÇİNDEKİLER:
1. KASABA ALANI- HAMLET
2. GENEL TAVSİYELER
3. BÖLGELER VE TAVSİYE EDİLEN TAKIMLAR
“Eski Yol civarına varacaksın. Yolun, bu yozlaşmış kırsal kesimi -endişe verici şekilde- neredeyse yılanımsı bir surette sardığını göreceksin. Korkarım ki bu yol seni daha da kasvetli yerlere götürecek. Eski Yol’un oyulmuş kadim taşlarına kazınmış bir hastalık var; kıvrımlı yolda ahlaksızlık, şiddet ve belki de başka lanetli yüce dehşetlerle karşılaşacaksın. O yüzden kendini hazırla ve unutma: İçinde bir parça delilik barındırmayan cesaretten söz edilemez. Eski Yol seni cehenneme götürecek; ancak cehennemin dibinde kefaretimizi bulacağız.”
KASABA ALANI – HAMLET
• İlk geliştirmeleri Stage Coach’a yapın. Stage Coach Network her hafta kasabanıza uğrayacak kahraman sayısını artırırken, Hero Barracks da yedekte tutabileceğiniz kahraman miktarını çoğaltır. İlk birkaç geliştirmeyi yapmak sizi uzun süre idare edecektir.
• Çok mühim diğer iki bina: Guild ve Blacksmith. Guild bir miktar altın karşılığında karakterlerin kapalı olan yeteneklerini açan ve var olanları geliştiren bir bina. Blacksmith ise zırh ve silahların kalitesini belirliyor. İlk birkaç hafta bu ikisi olmadan idare edebilseniz de özellikle Veteran ve üstü görevler için ekibinizin iyi donanımlı olmasına dikkat etmek önemli.
• Yine en çok kullanacağınız binalardan birisi Sanitarium. Hastalık kapan kahramanları iyileştirmek, kahramanların negatif ve pozitif özelliklerini silmek ve kilitlemek gibi şeyleri bu binadan yapacaksınız. Ancak çok gaza gelip bütün negatif özellikleri sileyim gibi hayallere kapılmayın. Tabii ki menzilli bir karakterin hasarını düşüren özelliği mümkünse silin; ama o özelliğin mesela bir Crusader’da durmasının bir sakıncası yok zira zaten menzilli bir saldırısı olmadığı için oluşturduğu bir dezavantaj söz konusu değil. Onun yerine Kleptomaniac gibi olur olmadık antikalarla etkileşime geçiren, bir şeyler çalan ya da ciddi dezavantaj yaratan özellikleri silmeye odaklanın. Ya da para harcamak istemiyorsanız zindanlarda bulacağınız Eldritch Altar, Pile of Scrolls, Eerie Coral gibi nesneler aracılığıyla silmeye bakın. Eğer karakterinize çok uyan pozitif özellikler varsa onları da seviyeleri küçükken kilitleyin ki sonradan seviye attıklarında gereken altın miktarı artmasın.
• Çok sık kullanmanıza rağmen geliştirme açısından çok aciliyeti olmayan binalar ise Tavern ve Abbey. Bu binalar kahramanlarınızın stres atacağı, çıktıkları korkunç maceralar sonrasında biraz kafa dinleyecekleri mekânlar. Kahramanlarınızın özelliklerine göre hangi bölümlerini kullanacağınız farklı biçimlerde şekillenecektir. Eğer çok ihtiyaç varsa ikinci ve üçüncü bölmelerini de açabilirsiniz.
• Survivalist’i geliştirmek için hiç acele etmenize gerek yok. Zira zaten Medium ve Long görevler hemen başta açılmıyor. Aynı zamanda çoğu karakterin standart kamp yetenekleri de ilk başta iş görecektir. Bu bina daha çok oyunun ilerleyen kısımlarında işinize yarayacak o yüzden.
• Nomad Wagon’u bana kalırsa hiç geliştirmenize bile gerek yok. The Crimson Court eklentisiyle birlikte gelen eşyalar zaten fazlasıyla iyiler; eh, onları edinmek de çok zor değil. O çok kıymetli altınlarınızı burada fahiş fiyatlara satılan eşyalara yatırdığınıza ya da geliştirdiğinize değmez.
Bundan sonraki dikkat etmeniz gereken şey hangi bölgeye gidecek olduğunuz. Zira gittiğiniz bölgeye göre karşınıza çıkan düşmanlar ve engeller değişecek. Rastgele bir takım ve teçhizatla maceraya atılırsanız fiziksel hasara karşı dayanıklı düşmanlara karşı takımınızın eriyişini çaresizlik içinde izlemek durumunda kalabilirsiniz. Hangi bölgeye ne gibi bir teçhizat ve takımla gitmenizi tavsiye ettiğimi sonraki sayfalarda listeleyeceğim. Ancak şimdilik genel taktiklere devam edelim.
GENEL TAVSİYELER
• Karakterleriniz ölecek ve bunu engellemek için bazen yapabileceğiniz hiçbir şey olmayacak. Öncelikle bu gerçekle yüzleşin. Siz ne kadar iyi oynarsanız oynayın, bir noktada zarlar atılacak ve düşük zar o gözünüz gibi baktığınız karakteri kaybetmenize sebep olacak. Üstelik oyun her an otomatik kayıt aldığı için bunu geri almanızın yolu da yok. Tek yapabileceğiniz şey devam etmek. Kaybettiğiniz bir karakterin geri gelmesinin tek yolu “From Beyond” etkinliği. O da tamamen rastgele olduğu ve sadece tek bir kahramanı geri getirmenize izin verdiği için çok da bel bağlamanızı tavsiye etmem.
• Durum ne kadar çaresiz gözükse ve ne kadar fena yenilgiye uğramış olsanız da her zaman kasabaya geri dönüp baştan başlama imkanına sahipsiniz. Umutsuzluğa kapılmayın; eğer gerçekten çok siniriniz bozulduysa (ki bozulacak) oyunu kapatıp biraz ara verip öyle geri gelin. Yeni yetme karakterlerle basit birkaç göreve çıkarak kaybettiğiniz ilerlemeyi geri kazanın.
• Özellikle başlarda paranız çok sınırlı; ancak nispeten rahata ulaştığınız zamanlarda bile dikkatli davranmazsanız parasız kalmanız işten değil. O yüzden neye harcama yapacağınıza dikkat edin. Gereksiz harcamalardan mümkün olduğunca kaçının. Eğer çok zorda kalırsanız Trinket Inventory’deki fazlalık eşyaları satarak en azından görev için gerekli tedarik parası sağlayabilirsiniz.
• Çok fazla strese girmiş ve çok negatif özellik taşıyan düşük seviyeli kahramanları elden çıkartmaktan korkmayın. Onları düzeltmeye harcayacağınız parayı çok daha etkili başka yerlerde kullanabilirsiniz.
• Bazı kasaba etkinliklerini çıktığınız görevlerle tetikleyebiliyorsunuz. Hangisi ne yapar iyice çözdükten sonra ihtiyaçlarınıza göre maceradan dönüşte kasabanızda nasıl bir etkinlik olacağını ayarlayabilirsiniz bu sayede.
• Karakterlerinizi göreve yollarken rastgele takım kurmayın. Görevlere çıkarken özellikle dikkat etmeniz gereken üç madde var: Görev sizden ne istiyor? Ne uzunlukta? Ve sizi hangi bölgeye yolluyor? Buna göre davranırsanız takımınızdan maksimum verim alırsınız. (Rehberin BÖLGELER kısmından tavsiye ettiğimiz tedarik ve kahraman listesine de ulaşabilirsiniz.)
• Keşif yapmanın önemi Darkest Dungeon’da gerçekten de hayati. O yüzden yanınızda her daim keşif yeteneği güçlü bir karakter bulundurmaya çalışın; kamplarda + Scouting veren özellikleri kullanın. Bu sayede düşmanları ve tuzakları önceden keşfedebilir, ona göre hazırlığınızı yapabilirsiniz. Zira oyunda en çok başınızı ağrıtacak olan dövüşler aslında tamamen hazırlıksız yakalandığınız dövüşler olacak. (Fanatic’le karşılaştığınızda bana hak verirsiniz.) Aynı zamanda kritik keşif yaparak gizli oda keşfetme şansınız da var –ki çok güzel eşyalar ve altın yağmalayabiliyorsunuz bu odalardan.
• Her odayı illaki keşfedeceğim diye kendinizi hırpalamayın. Mümkün olan en hızlı şekilde görevi tamamlayıp kasabaya dönmeye bakın. “Bir oda daha bakayım” derken iki kahramanınızı ani şekilde kaybedip kalanları da zor kurtarıp çok büyük pişmanlıklar yaşayabilirsiniz. Ayrıca eğer boss dövüşünün olduğu bir görevdeyseniz boss’un her zaman başladığınız noktaya en uzak odada olduğunu bilerek ona göre hareket edin; kamplarınızı ona göre kurun.
• Dövüşlerde ilk odaklanacağınız düşmanlar üçüncü ve dördüncü sıralardakiler olsun; zira rakibin en çok problem çıkartan karakterleri genellikle bu sıralarda oluyor. Eğer bu sıraları hemen öldüremiyorsanız ya da ulaşmakta zorluk çekiyorsanız düşmanının sıralamasını karıştırmayı ya da sersemletmeyi deneyebilirsiniz. (Bounty Hunter bu konuda harika!) Hatta genel olarak eğer yapabiliyorsanız her fırsatta rakibin kritik karakterlerinden birini sersemletmeyi unutmayın.
• Boss dövüşlerinin olduğu görevlere çıkarken takım kompozisyonu ve dizilimine ekstra özen gösterin. Bazı bosslarda arka sıralara vurmak hayati önem taşıyor ve siz o göreve 3. ve 4. sıralara vuramayan karakterlerle çıkarsanız o boss’u yenmeniz neredeyse imkânsız olabilir mesela.
• Eğer acilen eşya ve altına ihtiyacınız varsa meşalesiz loot run yapabilirsiniz. Işık olmayacağı için daha çok loot bulma şansınız olacaktır ancak rakipleriniz daha yüksek kritik vurma şansına sahip olacak ve daha çok stres hasarı alacaksınız bir yandan da. O yüzden seviyenizin altında bölgeleri kullanmak isteyebilirsiniz. Aynı zamanda hiç ışık olmadığı zaman Shambler tarafından saldırıya uğrama olasılığınız da artıyor. Kendisi oyunun en zor bosslarından biri olmanın yanında eğer öldürmeyi başarabilirseniz çok güçlü “Ancestor” trinketlarıyla ödüllendiriyor sizi. Kendinize güveniyorsanız aynı zamanda Shambler’s Altar’larda meşale kullanmak suretiyle de çağırabilirsiniz kendisini. Ancak bir kez daha tekrarlıyorum: Partinizden gerçekten de çok emin değilseniz Shambler ile dövüşmekten kaçının.
• Aynı şekilde The Fanatic de karşınıza çıkabilecek bir diğer tehlikeli düşman. Eğer grubunuzda Crimson Curse’e tutulmuş birileri varsa Veteran ve üzeri zorlukta görevlerde karşınıza çıkma ihtimali artıyor (2-3 kahramanda %50, 4 kahraman birden lanetliyse %99 şansa sahip). Eğer girdiğiniz haritanın yükleme ekranında The Fanatic’in suratını görürseniz her an karşınıza çıkabilir demektir. Çok dikkatli olun. Eğer olur da yenebilirseniz kahramanlarınızdan birini lanetten kurtaracak tedavi şişesi bırakabiliyor.
• Lanet eğer kasabanın her yerini sarmaya başladıysa elinizdeki kan stoğu bir anda tükenebiliyor. Böyle zamanlarda zorluğu rastgele değişen “Gather the Blood!” görevini yaparak bolca kan toplayabilirsiniz. Aksi takdirde kan açlığı çeken vampirleriniz açlıktan yavaş yavaş tükenip ölebilirler.
• Antiquarian genel olarak oldukça zayıf bir sınıf. Doğru düzgün hasar verme yeteneği yok ancak sunduğu diğer avantajlar onu yerine göre değerli bir karakter hâline getiriyor. Öncelikle destek özellikleri gayet iyi. Az da olsa iyileştirebiliyor, takıma büyük DODGE buffları verebiliyor. Daha da önemlisi altın taşıma miktarınızı artırıyor! Tek bir slotta 1750 yerine 2500 altın taşıyabiliyorsunuz grubunuzda bir Antiquarian varken (her Antiquarian 750 artırıyor bu miktarı). Aynı zamanda o gruptayken “Minor Antiques” denilen yeni eşyalar düşüyor ve bu eşyaların tanesi 500 gold iken 20 taneye kadar tek slotta birikebiliyorlar. Bu da yetmezmiş gibi Antiquarian çeşitli antikalarla etkileşime geçtiğinde ekstradan nadir parçalar düşme şansı var. Eh, loot run yapıyor ve yanınıza Antiquarian almıyorsanız çok şey kaçırıyorsunuz kısacası.
BÖLGELER
RUINS
Atanın konağının altındaki bu yıkıntılar kara, çıkmaz bir labirent ağı gibi. Daha da kötüsü, bir zamanlar asil soyunuzun şanını barındıran bu yıkıntı, artık kara büyünün etkisiyle dirilmiş ölüler ordusuna ev sahipliği yapıyor. Bir zamanlar ailenin bir parçası olan askerler ve asillerin çürümüş cesetleri burada bolca karşına çıkacak. Bu meşum varlıklar kurumuş ceset ve iskeletlerden ibaret oldukları için düşmanlarını kanatacak silahlar burada işlevsiz kalıyor. Onun yerine ölülerin atmayan kalbine korku salan Crusader ya da Vestal gibi kutsal savaşçıları buraya yollamak isteyebilirsin.
Bu karanlık labirentte olur da aile yadigârı olduğunu düşündüğün kitaplar ve kitaplıklarla karşılaşırsan temkini elden bırakma; okuyacakların aile sırları da olabilir, zihninin kaldıramayacağı kadar karanlık gizemler de. Ancak ne yaparsan yap, sakın kitapları yakmaya çalışma! Yanına bolca Holy Water almak isteyeceksin; kâfirlerin kirlettiği kutsal heykelleri ve antikaları bu şekilde yıkamak sizi o karanlık labirentte kutsayacaktır. Takımının stres yükü fazla gelmeye başladıysa Confession Booth’ları da aynı şekilde kutsamak isteyebilirsin. Skeleton Key kapalı sandıkları açabilir; Medicinal Herb ise Iron Maiden ve Alchemy Table’ı temizlemekte kullanılabilir.
Tavsiye Edilen Takım: Vestal/Occultist, Plague Doctor/Grave Digger, Bounty Hunter/Abomination, Crusader/Hellion
Tavsiye Edilmeyen Karakterler: Hound Master, Jester, Flagellant
Tedarikler: (Kısa görev için) 12 Food, 8 Torch, 2 Skeleton Key, 2 Shovel, 2 Holy Water, 1 Bandage, 0 Antivenom, 1 Medicinal Herbs
(Orta görev için) 16 Food, 14 Torch, 2 Skeleton Key, 2 Shovel, 3 Holy Water, 2 Bandage, 0 Antivenom, 2 Medicinal Herbs
(Uzun görev için) 20 Food, 16 Torch, 4 Skeleton Key, 3 Shovel, 4 Holy Water, 3 Bandage, 0 Antivenom, 3 Medicinal Herbs
WEALD
Atan, Cadı’yı görünüşünden iğrenip sürgün ettiğinde bu ormanlık alanı da çürümeye mahkum etmiş oldu. Çürümüş dallar, zararlı mantarlarla dolu bu orman aynı zamanda kasabaya çıkan yolları da içinde bulundurduğundan burayı temizlemek sana kaldı. Hem Cadı’yı hem de onun dönüştürdüğü parazitik mantarları ve karanlık canlıları ormandan temizlemek kolay olmayacak.
Yolladığın maceracıların hastalık direncinin yüksek olmasına dikkat et ve unutma: Orada ne kadar çürümüş de olsa doğanın kendisine karşı gelmen gerekecek. Hâliyle canavarlar dayanıklı olacak, o yüzden kanatma ve çürütme etkisi yüksek kahramanlar etkili olacaktır. Crone görürsen ilk işin onu indirmek olsun, yoksa yanındakileri güçlendiriyor; Fungal Artillery çok fazla hasar veremiyor olabilir ama seni işaretleyerek Fungal Scratcher’ı olduğundan tehlikeli bir rakip yapıyor.
Bu bölgede bandajlar Mummified Remains ve Eerie Spiderwebs’ten ekstra yağma vermesinin yanında düşmanların yarattığı kanama etkisini durdurmak için de faydalıdır; Antivenom, Old Trees ve Left Luggage ile çürüme etkisi yayan düşmanlara karşı kullanılabilir. Shovel önünüze çıkacak engeller ve Shallow Graves’te; Holy Water ise Troubling Effigy ve Eldritch Altar’da işe yarar. Medicinal Herbs’le de Beast Carcass’lardan daha fazla yemek çıkartabilirsin.
Tavsiye Edilen Takım: Arbalest/Vestal, Plague Doctor/Occultist/Jester, Hound Master/Hellion/Flagellant, Crusader/Leper
Tavsiye Edilmeyen Karakterler: Yok
Teçhizatlar: (Kısa görev için) 12 Food, 8 Torch, 1 Skeleton Key, 3 Shovel, 1 Holy Water, 2 Bandage, 2 Antivenom, 1 Medicinal Herbs
(Orta görev için) 16 Food, 14 Torch, 2 Skeleton Key, 4 Shovel, 2 Holy Water, 3 Bandage, 3 Antivenom, 2 Medicinal Herbs
(Uzun görev için) 20 Food, 16 Torch, 2 Skeleton Key, 5 Shovel, 3 Holy Water, 4 Bandage, 4 Antivenom, 3 Medicinal Herbs
WARRENS
Atalarının buraya gelişinden çok önceye dayanan tüneller mevcut yer altında. Belki de insanlığın kendisinden bile eski bu kadim su kemeri ve tüneller, artık cesetler ve hastalıkla dolu hayvansı canavarların ürediği bir lağım çukuru hâline gelmiş durumda. Atan, kanlı ayinlerle konağın geçmişini araştırırken başarısızlığa uğramış deneylerini buraya atardı. O yüzden de aynı kanı damarlarında taşıyan Varis’ten intikam almaya çalışmaları çok da garip olmasa gerek…
Hayvan ve hayvansı yaratıkların kol gezdiği bu bölgede Jester, Hound Master ve Flagellant gibi kanatmaya meyilli kahramanlar adeta parlıyor. Swine Drummer görürsen o meşum davulunu çalıp stres yaratmasına izin verme. Zaten stresin yoğun olduğu bir bölge. Kamp falan yapacak olursan stresi dağıtacak kahramanları da yanına al. Lağımlara inip de canını zor kurtaran birisi Swinetaur diye bir yaratıktan bahsediyordu. Yaptığı kritik vuruşlarla zavallı adamı sersemletip durmuş; akıl sağlığını yitirdi gariban. Ama tahminimce ön saflara çekilirse ve kanatılırsa üstesinden gelinmeyecek bir tehdit değil.
Bol bol bandaj al yanına, yaratıkların kanatma saldırıları ve tuzaklarına karşı yardımcı olur. Eh, lağım dedin mi her şey enfekte olmuştur zaten, Medicinal Herb de işine yarar. Holy Water’ı da Eldritch Altar veya Pile of Bones görürsen kullanırsın.
Tavsiye Edilen Takım: Arbalest/Vestal, Grave Digger/Jester, Hound Master/Flaggelant, Crusader/Hellion
Tavsiye Edilmeyen Karakterler: Plague Doctor, Abomination
Teçhizatlar: (Kısa görev için) 12 Food, 8 Torch, 2 Skeleton Key, 2 Shovel, 2 Holy Water, 2 Bandage, 0 Antivenom, 3 Medicinal Herbs
(Orta görev için) 16 Food, 16 Torch, 2 Skeleton Key, 3 Shovel, 3 Holy Water, 2 Bandage, 0 Antivenom, 4 Medicinal Herbs
(Uzun görev için) 20 Food, 18 Torch, 3 Skeleton Key, 4 Shovel, 3 Holy Water, 3 Bandage, 1 Antivenom, 6 Medicinal Herbs
COVE
Şu ana kadar bahsi geçen bölgeler arasında en tehlikelisi. Bir zamanlar atanın karanlık ve kadim bazı su canlılarıyla antlaşma yaptığı ve meşum bazı artefaktları elde ettiği bu koya adım atmadan önce iki kere düşün! Kadim balık-adamlar inlerine giren kimseden hoşlanmazlar; ticaret için kasabamıza gelmeye çalışan nice denizcinin de sonu oldular bu yüzden.
Buradaki düşmanların çoğunun pulları olduğu için kanatma saldırıları ve doğrudan ataklar çok etkili değil. Ancak kolayca sersemleyebiliyorlar ve çürümeye karşı da yapabilecekleri çok bir şey yok. Şamanlarına karşı bilhassa gözün açık olsun; diğerlerinin de gücünü artırıyorlar. Drowned Thrall denen şişmiş cesetleri hemen öldürmezsen bir süre sonra kendilerini patlatıyorlar. Pelagic Guardian’aysa fiziksel olarak hasar vermeye hiç uğraşma; pullardan sekiyor ve çok az hasar verebiliyorsun.
Yanına alacağın Medicinal Herbs’le çeşitli hastalıkları önleyebilir ve hastalıklı balıkları temizleyebilir, Eerie Coral’dan negatif özelliklerinden birini sildirtebilirsin. Shovel da götür, anahtar yerine sandık açmada ya da istiridyelerin kabuğunu kanırtmada kullanırsın. Holy Water bulursan da Fish Idol’da kullan mutlaka. Normalde seni lanetleyen heykelin bu sayede kutsamasını alabilirsin.
Tavsiye Edilen Takım: Arbalest/Vestal, Plague Doctor/Occultist, Abomination, Crusader/Man-at-Arms
Tavsiye Edilmeyen Karakterler: Bounty Hunter, Hound Master, Highwayman, Flagellant
Teçhizatlar: (Kısa görev için) 12 Food, 8 Torch, 1 Skeleton Key, 2 Shovel, 1 Holy Water, 2 Bandage, 0 Antivenom, 3 Medicinal Herbs
(Orta görev için) 16 Food, 14 Torch, 2 Skeleton Key, 3 Shovel, 1 Holy Water, 3 Bandage, 0 Antivenom, 4 Medicinal Herbs
(Uzun görev için) 20 Food, 16 Torch, 3 Skeleton Key, 3 Shovel, 3 Holy Water, 5 Bandage, 0 Antivenom, 4 Medicinal Herbs
THE COURTYARD
Bir zamanlar atanın partilerine tanıklık eden bu avlu şimdilerde bataklığa ve çamura batmış durumda. Tabii bir de ağzına kadar doğaüstü böcekler ve kan emicilerle dolu olduğunu unutmayalım.
Diğer bütün bölgeler bir yana, avlu sanırım atanın başına sardığı felaketlerin en beteri. Tavsiyem iyice hazır olmadan avluya hiç adım bile atmaman. Çünkü attığın zaman bir daha geri dönüş olmayacak ve orada kapalı kalmış kan emiciler serbest kalarak dört bir yana dağılacak. Ondan sonra her yağmaya gittiğinde istila seviyesi daha da artacak ve sonunda neredeyse her zindanda bu kan emicilerle karşılaşıyor olacaksın. Bunun kötü olduğunu sanıyorsan bekle, henüz lafım bitmedi. Aynı zamanda taşıdıkları hastalığı kahramanlarına da bulaştıracaklar. Ve o noktadan sonra kanla beslemediğin her kahraman eninde sonunda kuruyup gidecek. Hâlâ kararlı mısın avluya gitmek için? Eh, günah benden gitti madem. Şu davetiyeyi al. Davetiye olmadan içeri giremezsin ne de olsa…
Şimdi iş buraya gelince biraz karışıyor. The Courtyard aynen The Darkest Dungeon gibi “epik” bir mega-bölüm olduğundan yanınıza ne alacağınız, ne kadar ilerlemeyi umduğunuza bakıyor. Zindanı terk ettiğinizde en son geldiğiniz nokta kaydedilip oradan keşfetmeye aynen devam edebiliyorsunuz; zira böyle olmasa zaten bitirmek muhtemelen mümkün olmazdı çünkü The Courtyard, yüzlerce oda genişliğinde. Ben yine de optimal bir tedarik listesi vereceğim tabii, en azından aşağı yukarı bir fikrin olsun diye…
Meşaleler avluda çok işine yaramayacak, zira ortamı loş bir şekilde aydınlatan kızıl kan ışığı her daim mevcut. O yüzden yanındaki az sayıda meşaleyi daha çok Throbbing Coccoon‘ları yakıp stresinizi azaltmak için kullanacaksın. Kürekler muhtemelen en çok işine yarayacak eşyalardan biri olacak zira avluda bulacağın çoğu nesneyle etkileşime geçmede fayda sağlıyor; ama bilhassa Wine Create‘leri parçalayıp kamp ateşi yapmana olanak vermesi hayat kurtarabilir. O yüzden yanında yeterince yemek bulundurduğuna da emin ol. Hatta mümkünse başlarken kısa bir yolculuk planlamıyorsan alabildiğin kadar çok yemek al yanına. Son olarak karşına cübbeli, şüpheli tipler çıkarsa yanındaki kan şişesinden ikram et. Eğer grubunda lanete yakalanmış çok fazla kişi varsa daha fazla kan şişesi getirmek de isteyebilirsin hatta.
Tavsiye Edilen Takım: Vestal/Occultist, Jester/Hound Master, Abomination/Hellion/Bounty Hunter, Crusader/Man-at-Arms/Flagellant
Tavsiye Edilmeyen Karakterler: Plague Doctor, Arbalest
Teçhizatlar: 28 Food, 4 Torch, 0 Skeleton Key, 6 Shovel, 2 Holy Water, 5 Bandage, 3 Antivenom, 4 Medicinal Herbs, 4 The Blood
Eh, artık bilmen gereken aşağı yukarı her şeyi biliyorsun sanırım. Sana bildiklerimin çoğunu öğrettim. Ama hepsini değil tabii, bazı gizemler de bana kalsın. Yine de eğer takıldığın, tıkandığın bir nokta olursa bana aşağıdaki yorumlardan ulaşabilirsin. Sen sor, ben sana çözüm yolunu söylerim. Eğer yeterince sabırlı ve temkinli bir şekilde oynarsan belki bir gün zindanın en karanlık noktasına bile varabilirsin, kim bilir?