lorekeeper-pillars-of-eternity-1

Pillars of Eternity 101: Eora’ya Giriş

Eora üzerinde yaşayan ölümlüler çoğunlukla kendi hayat tarzlarını yansıtan tanrılara tapmaktadır. Mesela çiftçiler genellikle ışığın, bereketin tanrılarına inanırlar. Savaşçı ve paralı askerlerin inancı ise savaş ve şans tanrılarından yanadır. Bazıları bunu gelenek ve göreneklere saygıdan dolayı yaparken, çok ciddi bir diğer kesim ise tanrılara saygısızlık etmekten korkarak onların gözüne girebilmek için her şeyi yapmaya hazırdır. İnançsız olanların çoğunlukla ölümden sonraki yaşamda amaçsız kalacakları ve bir sonraki yaşama geçemeden yitip gideceklerine inanılır. Aynı tanrı veya tanrıların farklı kültürler ve bölgelerde farklı isimlerle anıldığı bilinse de, 2823 itibariyle tanınmış olan Eora panteonu şu şekildedir:

  • Abydon: Zanaat ve demircilik tanrısı, özellikle Kroze Şövalyeleri arasında inananı boldur.
  • Berath: Döngünün, kapıların ve ölümün tanrısı.
  • Eothas: Işığın ve kefaretin tanrısı.
  • Galawain: Av ve arayışın tanrısı.
  • Hylea: Kuşların ve gökyüzünün tanrıçası.
  • Magran: Savaş ve ateşin tanrıçası.
  • Ondra: Ayın ve suyun tanrıçası.
  • Rymrgand: Ölümün, vebanın, kıtlığın ve kötü şansın tanrısı.
  • Skaen: Gizli nefretin, dargınlığın ve isyanın tanrısı.
  • Wael: Rüyaların, gizemlerin ve ilhamın tanrısı.
  • Woedica: Yasanın, anıların ve haklı hakimiyet ve intikamın tanrısı.

Eora’da genel olarak “ruh” konsepti önemli yer tutmaktadır. Büyüler, kişinin ruhundaki gücü dışarı aktarmasıyla ortaya çıkar. Kişinin büyüsel gücü, çoğunlukla ruhunun barındırdığı güçle doğrudan bağlantılıdır. Engwithlilerin ruhlar konusunda ulaşılamayan bir seviyede uzmanlıkları olduğu söylenir ve gerçekten de hâlâ o seviyeye ulaşabilen başka bir kültür daha olmamıştır.

Her ne kadar “Animancy” adındaki bilim dalı ruhlarla ilgili gizemleri çözmeye ve onların nasıl çalıştığına dair sorulara yanıt bulmaya çalışsa da, ters giden bazı deneyler ve bildiklerini kötüye kullanan bazı Animancerlar yüzünden halk arasında kötü bir şöhrete sahiptirler. Hatta bazı bölgelerde araştırılması ve uygulanması açıkça yasaktır. Bu yasağı delenler de sert şekilde cezalandırılır. Sıkça “Necromancy” ile karıştırılsa da büyüsel bir yanı yoktur ve kökenleri tamamen teknoloji ile bilime dayanır. Özellikle Dyrwood bölgesinde Waidwen’in Mirası sırasında önce el üstünde tutulmuşlardır. Ancak ruhsuz doğan bebeklerin vücuduna koyulan hayvan ruhları beklenmedik bir şekilde ters teptikten sonra şöhretleri iyiden iyiye dibe vurmuştur. Sıra dışı bazı Animancerların metal zırhlara ruh yerleştirerek animatlar yaratma, (pek hoş sonuçları olmasa da) ölen birini ruhunu bedenine geri koymak suretiyle diriltme gibi marifetlerinin olduğu bilinmektedir.

Animancer ve Necromancerlar tarafından herhangi bir müdahaleye uğramayan ruhlar, öldükten sonra bir reenkarnasyon sürecine girerler. “Berath’ın Çemberi”nden geçerek tanrıları tarafından sınanan ruhlar, bir sonraki hayatlarında cinsiyet, ırk ve hatta tür olarak bile değişikliğe uğrayabilmektedirler. Çok nadiren de olsa “Uyanış” adı verilen bir durumda kişi eski hayatlarını hatırlamaya başlayabilir. Bunun en uç noktalarında eski hayatların şimdikiyle iç içe girmesi durumunda söz konusu kişinin delirmesi neredeyse kaçınılmazdır. Bu gibi vak’alarla ilgilenmesi için Defiance Bay’de Brackenbury Tımarhanesi kurulmuştur.

Oyunun ağırlıklı olarak geçeceği bölge güney yarım küredeki Doğu Menzili. Aedyrli kolonistler tarafından isimlendirilmiş ve 16. yüzyıl orta çağ teknolojisine yakın bir teknolojik gelişimi olmuş bir bölge. Aynı zamanda Dyrwood, Defiance Limanı, Dyrford, Caed Nua, Eir Glanfath gibi bir çok önemli lokasyona da ev sahipliği yapmakta.

Gelelim bu bölgeyi mesken edinmiş ırklara…  Seçebileceğimiz toplamda 6 ırk ve bu ırklara bağlı alt ırklar mevcut. Yaratılacak karakterde ırk seçimi önemli bir mesele olduğundan üstünkörü geçmek yerine detaylıca masaya yatıracağım ırkları.